Regulamin
REGULAMIN
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy JakPrzedLaty.pl (dalej: Sprzedawca), działa pod adresem internetowym www.jakprzedlaty.pl (dalej: Strona Internetowa), prowadzony jest przez: Dominik Zosinčuk - Jako dřív.cz, adres: Na žlábku 456, Světice, 251 01, Czechy, numer rejestracji: 76288960, numer identyfikacji podatkowej: CZ8904062409.
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest poprzez adres email: info@jakprzedlaty.pl lub numer telefonu +48 605 696 947. W przypadku zwrotów, wymiany lub reklamacji towaru prosimy o kontakt mailowy na powyższy adres email.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
- Sprzedawca oferuje wyłącznie towary oryginalne, fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na teren Polski.
- Sprzedawca realizuje zamówienia wyłącznie na terytorium Polski.
- Warunkiem technicznym koniecznym do korzystania z usług Sprzedawcy jest dostęp przez Klienta do komputera, przeglądarki internetowej oraz sieci Internet.
- Klientem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu internetowego lub korzysta z innych usług dostępnych w Sklepie Internetowym.
II. PRZYJMOWANIE ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia od Klientów przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej www.jakprzedlaty.pl
- W celu złożenia zamówienia Klient powinien wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
- dodanie do koszyka produktu,
- wybór rodzaju dostawy,
- wybór rodzaju płatności,
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę".
- Po złożeniu zamówienia Klient za pośrednictwem poczty elektronicznej otrzyma na adres wskazany w formularzu zamówienia wiadomość z potwierdzeniem zamówienia (dalej: Potwierdzenie), zawierającą m.in. numer zamówienia oraz listę zamówionych produktów. Powyższe Potwierdzenie jest gwarancją, że zamówienie zostało złożone prawidłowo i dotarło do Sprzedawcy.
- Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą złożenia zamówienia.
- Klient ma prawo do wprowadzenia zmian w złożonym zamówieniu lub wycofania zamówienia poprzez kontakt ze Sprzedawcą drogą elektroniczną (info@jakprzedlaty.pl) do momentu otrzymania drogą elektroniczną informacji potwierdzającej nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
- W przypadku, gdy towar jest niedostępny Sprzedawca poinformuje o tym fakcie Klienta drogą mailową, a także o jego prawie do odstąpienia od umowy.
- W przypadku złożenia zamówienia, w skład którego wchodzą produkty o ograniczonej lub odroczonej dostępności, czas realizacji zamówienia jest właściwy dla najpóźniej dostępnego produktu.
III. CENY TOWARÓW
- Wszystkie ceny towarów oferowane przez Sprzedawcę podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają podatek VAT.
- Ceny nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy, o których Klient będzie poinformowany w trakcie składania zamówienia.
- Cena podana w sklepie internetowym przy każdym towarze jest wiążąca dla Stron w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Ewentualne koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania zamówienia i są uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
IV. FORMY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu sprzedaży:
- a. kartą kredytową lub płatniczą,
- b. przelewem elektronicznym online (podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Comgate a.s.),
- c. systemem płatności BLIK (podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Comgate a.s.),
- za pobraniem przy odbiorze przesyłki (dotyczy wyłącznie dostawy przez kuriera).
- Termin płatności to 5 dni roboczych od dnia otrzymania Potwierdzenia. Po upływie tego terminu rezerwacja towarów będzie anulowana. W przypadku płatności kartą czas realizacji zamówienia rozpoczyna się od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji transakcji.
V. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za zamówione towary lub otrzymaniu potwierdzenia pozytywnego zakończenia płatności w przypadku wyboru innego niż przelew sposobu płatności.
- Zamówiony towar wysyłany jest do Klienta niezwłocznie, najczęściej w ciągu 1-2 dni roboczych od dnia otrzymania zapłaty.
- Zamówiony towar wysyłany jest do Klienta za pośrednictwem:
- paczki kurierskiej,
- paczkomatu InPost,
zgodnie z wyborem dokonanym przez Klienta na etapie składania zamówienia.
- Za adres dostawy przyjmuje się adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia, chyba, że Klient wyraźnie zaznaczy inaczej.
VI. REKLAMACJE
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji towaru zgodnie z ustawą z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759 t.j.) lub roszczeń z tytułu rękojmi na podstawie ustawy z dnia 23.04.1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r., poz. 1610 t.j.).
- Zgłoszenie chęci reklamacji towaru następuje poprzez kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej (info@jakprzedlaty.pl) oraz odesłanie towaru na adres wskazany w odpowiedzi na zgłoszenie.
- Sprzedawca nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej.
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu internetowego i korzystaniem z usług.
- W reklamacji, o której mowa w ust. 4 Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
VII. WYMIANA TOWARU
- Sprzedawca umożliwia Klientom wymianę zakupionego towaru w ciągu 10 dni od daty jego dostarczenia, jeżeli Klient po otrzymaniu towaru zgodnego ze złożonym przez niego zamówieniem i odpowiadającego treści zawartej umowy (towar pełnowartościowy) stwierdzi, że towar mu nie odpowiada. W takiej sytuacji Klient ma prawo wymienić zakupiony towar na inny.
- Zgłoszenie chęci wymiany towaru następuje poprzez kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej (info@jakprzedlaty.pl) oraz odesłanie towaru na adres wskazany w odpowiedzi na zgłoszenie.
- W przypadku gdy wybrany przez Klienta towar w ramach wymiany będzie niedostępny Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie drogą elektroniczną, poprzez adres email wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY / ZWROT TOWARU
- Klientowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 i 35 Prawa Konsumenckiego.
- Zgłoszenie chęci zwrotu towaru następuje poprzez kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej (info@jakprzedlaty.pl) oraz odesłanie towaru na adres wskazany w odpowiedzi na zgłoszenie.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient składa na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku umowy, w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą.
- Towar powinien zostać zwrócony niezwłocznie w stanie niezmienionym.
- Klient ma obowiązek zapakować zwracany towar w sposób, który uniemożliwi jego zniszczenie podczas przesyłki.
- Zwrotu zamówienia (w całości lub części) Klient może dokonać bezpłatnie za pośrednictwem Paczkomatu InPost lub serwisu SzybkieZwroty.pl albo na własny koszt wysyłając przesyłkę na adres: Packeta Poland, 94717618, Panattoni Park Bielsko-Biała, ul. Księdza Józefa Londzina 106, 43-382 Bielsko-Biała.
- Klient ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Klient odsyła towar będący przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy, a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Klienta zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru, a jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie zwróci Klientowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klientowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy; o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach działalności Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe przetwarzane przez Sprzedawcę jako Administratora danych są przetwarzane zgodnie z zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym zgodnie z Rozporządzeniem PE i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych), zwanym dalej „RODO”.
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Sklepu internetowego, w szczególności zaś do:
- realizacji zamówień, a więc w związku z wykonaniem umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz w związku z koniecznością wypełnienia prawnych obowiązków ciążących na Sprzedawcy w związku z realizacją zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
- rozpatrywania reklamacji, a więc w związku z wykonaniem umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) oraz w związku z koniecznością wypełnienia prawnych obowiązków ciążących na Sprzedawcy w związku ze zgłoszonym postępowaniem reklamacyjnym (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
- udzielania odpowiedzi na pytania Klientów poprzez formularz dostępny na stronie Sklepu internetowego, a więc w oparciu o prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
- Na potrzeby realizacji zamówienia są przetwarzane następujące kategorie danych: imię, nazwisko, adres dostawy (kraj, miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu/ lokalu), numer telefonu (w celu kontaktu pomiędzy Klientem a dostawcą zamówienia), a w przypadku Przedsiębiorcy na prawach konsumenta - również dane identyfikacyjne prowadzonej działalności gospodarczej (NIP, REGON, nazwa firmy etc.).
- Dane o konkretnym zamówieniu będą przechowywane przez okres maksymalnie 6-letni, w celu rozpatrzenia ewentualnych roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży oraz na potrzeby wynikające z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Dane przetwarzane w związku z realizacją umowy będą również przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji tej umowy.
- Dane adresu dostawy zamówienia (oraz numer telefonu) wykorzystywane na potrzeby realizacji zamówień będą przekazywane firmom pocztowym/kurierskim w celu dostawy zamówienia. Dane mogą być również przekazywane instytucjom płatniczym na potrzeby opłacenia zamówienia – stosownie do wybranego przez Klienta sposobu płatności. Instytucje płatnicze są odrębnymi administratorami danych jako podmioty świadczące na rzecz Klienta usługę płatniczą.
- Dane są chronione środkami technicznymi i organizacyjnymi, aby zagwarantować odpowiedni poziom ochrony, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Klientowi przysługuje prawo (na zasadach określonych w RODO) do:
- uzyskania informacji na temat przetwarzania danych, w tym o kategoriach przetwarzanych danych i ewentualnych odbiorcach danych;
- żądania skorygowania nieprawidłowych danych lub uzupełnienia niekompletnych danych;
- żądania usunięcia danych - poprzez zgłoszenie sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych – jeżeli spełnione zostaną wymogi prawne uzasadniające takie ograniczenie;
- przenoszenia danych – poprzez otrzymanie danych od Sprzedawcy w formacie umożliwiającym ich przekazanie wybranemu przez Użytkownika podmiotowi trzeciemu;
- złożenia skargi do organu nadzorczego Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa – w przypadku stwierdzenia, że dane są przetwarzane sprzecznie z prawem.
- Wszelkie wnioski, pytania i żądania związane z przetwarzaniem danych powinny być kierowane na adres email: info@jakprzedlaty.pl
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu Cywilnego.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej Sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek za pobraniem.
- Wszystkie przesyłki są kontrolowane przez Sprzedawcę. Jeżeli do Klienta dotrze przesyłka z uszkodzonym opakowaniem wskazującym na ingerencję osób trzecich Klient powinien odmówić przyjęcia takiej przesyłki.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 20.12.2023 roku.